• Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • +40 232 267.582 (3)

Finalizarea a patru mari proiecte europene de modernizare a infrastructurii urbane ieşene a făcut obiectul unei conferinţe de presă organizate miercuri, 23 decembrie, la Palatul Roznovanu.

Pasajul Octav Băncilă, parte a proiectului „Axa de dezvoltare Nord – Sud în municipiul Iaşi”, “Axa Sud Podu Roş – CUG”, “Reabilitare Splai Bahlui – Mal Stâng” şi “Reabilitarea Şcolii Carol I” sunt cele patru proiecte ale căror recepţie finală a avut loc la încheierea acestui an.

“Prin aceste proiecte europene s-a schimbat faţa oraşului. Aduc mulţumirile mele Comisiei Europene, Agenţiei ADR Nord Est, autorităţilor locale, în speţă Primăria Municipiului Iaşi pentru tot concursul dat la împlinirea acestor proiecte. Finalizarea acestora reprezintă un cadou de sărbători pentru toţi ieşenii”, a declarat primarul interimar Mihai Chirica.

Pasajul Octav Băncilă, la final

Parte componentă a amplului proiect „Axa de dezvoltare Nord – Sud în municipiul Iaşi”, Pasajul Octav Băncilă face legătura între cartierele Dacia – Alexandru şi Păcurari, facilitând astfel traficul auto spre centrul oraşului. Impresionanta construcţie are o lungime totală de 532 metri, dintre care 277 metri sunt reprezentaţi de sectorul suspendat deasupra străzilor şi căii ferate. Partea carosabilă are o lăţime de 7,80 metri, fiind formată din două benzi de circulaţie. Sub pasaj au fost amenajate şi locuri de parcare accesibile locuitorilor din zonă. Proiectul axei de transport Nord – Sud, cu o valoare totală de aproximativ 85 milioane lei, a cuprins şi modernizarea străzilor din arealul deservit de pasajul Octav Băncilă, atât din cartierul Alexandru cel Bun cât şi din Păcurari. Cele 9 străzi modernizate totalizează o lungime de peste 9 kilometri. În anii precedenţi au fost refăcute trotuarele şi a fost asfaltat carosabilul de pe str Sarmisegetuza, str Strămoşilor, str. Tabacului, str. Columnei, str. Vitejilor, str. Muşatini, str. Plăieşilor şi str. Petru Poni.

Tramvai GT 8

Axa Sud – arteră modernă până în CUG

Unul din cele mai importante proiecte ale municipiului, cu o finanţare de 74,4 milioane lei, Axa Sud a devenit operaţională pe 14 decembrie 12015, când a fost reînfiinţat tramvaiul 9, pe traseul CUG – Podu Roş – Copou. Proiectul a presupus montarea a 8 kilometri de cale simplă de tramvai, transportul public din această zonă fiind decongestionat. În cadrul proiectului, devenit complet funcţional se află şi pasajul Nicolina, care a trecut prin ample modernizări. De asemenea a fost reabilitată reţeaua stradală pe o suprafaţă de 66.000 metri pătraţi, aferentă străzii şi şoselei Nicolina, a fost consolidat şi reabilitat pasajul suprateran şi a fost asfaltat rondul din Podu Roş. În acelaşi timp, au fost modernizate trotuarele pe 30.000 metri pătraţi şi au fost realizate piste de biciclete pe ambele sensuri de mers, din Podu Roş în CUG.

 

Splai Bahlui – 5,6 km infrastructură stradală

În timp record, a fost finalizat proiectul de reabilitare şi modernizare a străzilor pe o lungime de 5,6 km  aferente traseului podul Sf. Ioan – bulevardul Metalurgiei – bulevardul Tudor Vladimirescu – Podu Roş – Podul de Piatră şi o parte din bulevardul Mangeron. Splai Bahlui Mal Stâng este ultimul proiect european demarat de municipalitatea ieşeană. Finanţat din economiile realizate pe celelalte proiecte, modernizarea sistemului rutier şi pietonal din Podul de Piatră – Pod Sf. Ioan a început în luna august. Valoarea totală a lucrărilor este 18, 2 milioane lei şi alături de asfaltarea străzilor a cuprins reabilitarea trotuarelor, amenajarea spaţiilor verzi, montarea stâlpilor de iluminat şi introducerea în subteran a reţelelor electrice şi de telecomunicaţii pe o lungime de 10 km. Proiectul a fost finalizat în timp record, cu două luni mai devreme decât era prevăzut în termenul stabilit iniţial.

Şcoala Carol I

Monument istoric, clădirea Şcolii Carol I, unitate arondată Colegiului Naţional Negruzzi, a trecut prin complexe lucrări de restaurare şi reamenajare a interiorului. Obiectivul a fost finalizat cu ajutorul unui proiect cu finanţare europeană obţinut de municipalitatea ieşeană. Demarat în primăvara acestui an, proiectul are o valoare totală a lucrărilor de 3,3 milioane lei, din această sumă 2,7 milioane lei fiind fonduri europene nerambursabile. Acestea asigură continuarea şi finalizarea lucrărilor începute de municipalitatea ieşeană prin finanţare de la bugetul local. Practic, cu ajutorul proiectului european, clădirea cu statut de monument istoric a fost complet restaurată, urmând a oferi condiţii moderne de studiu pentru aproximativ 300 de elevi.

Sursa: Curierul de Iași